ediția 48
Azi este aniversarea newsletter-ului LDD by Design. Anul trecut pe vremea asta a încolțit pentru prima dată ideea. Ultimele 365 de zile a fost o perioadă plină de evenimente neașteptate, și îți sunt foarte recunoscător că încă îl citești.
M-am tot gândit despre ce să scriu în această ediție și mi-am dat seama că ar fi interesant să vorbesc despre newsletter-ul în sine obviously, dar despre ce anume? Să povestesc întreaga istorie s-ar putea să fie plictisitor.
Așa că vreau să trag puțin cortina și să intru mai mult în procesul de creație al acestui material, încercând să surprind cele mai importante idei într-un top 8. So here we go.
Anul trecut pe vremea asta eram în plin burnout. Unul dintre cele mai nasoale de până acum. N-am avut multe dar acesta a fost în top și m-a ținut 3 luni neîntrerupte.
Totuși am conștientizat din timp situația în care eram și am încercat cât am putut de bine, să am grijă de mine.
Acest newsletter a fost creat din dorința de a comunica mai mult și mai variat. A fost creat din nevoia de exprimare și pentru a face față stresului acelei perioade nasoale.
A little pain, a bit more gain.
Cu Tiffany, am încercat să stabilim cum să structurăm acest newsletter. Ș-apăi dacă tot suntem Librărie, avem și rafturi pe pereți cu tot felul de lucruri interesante.
Credem cu tărie în îmbunătățirea cu 1% și cu siguranță fiecare cititor va găsi câteva lucruri utile acolo.
LDD by Design este convingerea noastră că lucrurile în general ar trebui făcute cu atenție și intenție, nu lăsate în starea lor default.
Live by design, not by default.
E o vorbă care zice: "Planifică-ți săptămâna pentru cea mai nasoală zi." Nimic nu merge liniar și pentru asta a fost nevoie de o bună planificare.
Fiecare articol, resursă, freelancing tip sau carte sunt structurate într-o bază de date în Notion. Sunt ca piesele dintr-un puzzle, care în fiecare săptămână vin puse la un loc pentru a forma newsletter-ul.
Înainte de a publica prima ediție, ne-am asigurat că avem suficient material pentru cel puțin 1 lună în avans. Ulterior, am organizat sesiuni de creație în care am pregătit conținut din timp pentru mai multe luni.
Știam că nu o să fie chiar ușoară treaba asta, de aceea am și pus accent pe planificare. Dar aveam nevoie de un proiect în viața mea, prin care să pot fi constant și pe care să-l fac cu plăcere săptămână de săptămână.
Trebuia să ies cumva din zona de confort. La început ideea asta părea scary pentru că aveam îndoieli dacă pot să o duc sau nu.
Așa că mi-am propus să îmi testez disciplina pe o perioadă mai lungă și vreau să spun că a fost cea mai bună decizie.
Am respectat calendarul în fiecare săptămână și la ora 9:00 fix newsletter-ul a plecat către inbox-uri.
De-ar fi totul lapte și miere. Ca în orice proiect, nu totul merge conform planului. Am avut multe momente în care nu știam despre ce să scriu, sau am amânat crearea unor ediții până în ultimul ceas.
Asta a însemnat să mă trezesc la 5 dimineața, să mă apuc de scris și să pun toate materialele cap la cap under pressure.
În primele 12 ediții am experimentat. Nu eram sigur în ce direcție mergeam, așa că cel mai bun lucru a fost să fac diferite încercări. De la adăugarea iconițelor, la schimbarea parțială a structurii, tone of voice, adăugarea unor elemente noi și multe alte optimizări etc.
Am făcut asta până în punctul în care am simțit vocea și ritmul. Bineînțeles, procesul ăsta nu se termină așa că va rămâne în picioare și la ediția 1000.
Pro tip: Documentează fiecare schimbare pe care o faci într-un proiect (personal) pentru a putea compara și ulterior învăța din progresul lui.
Am primit o grămadă de sugestii din partea vulturimii să adăugăm un sistem de susținere al acestui material.
Deși, nu am pornit cu gândul unui beneficiu financiar la finalul zilei este un incentive echitabil iar susținerea vulturilor chiar ne motivează să facem și mai mult și mai bine.
Trăim pe bază de cafea așa că orice susținere se întoarce înapoi în comunitate, prin calitatea și disponibilitatea materialelor pe care le producem.
🙏 Thank you for that!
Btw, dacă dorești să ne susții buy us a ☕ coffee aici.
În afară de vulturii susținători care au contribuit la umplerea espressorului creativ, nu am căutat să colaborăm cu alte companii.
DAR suntem dornici să explorăm astfel de oportunități împreună cu alte business-uri care ne completează. So, dacă ai sugestii de posibili colaboratori cu coloană vertebrală și plini de creativitate let me know.
Nu m-am așteptat să primim un feedback atât de bun. Îți dai seama că treaba asta ne-a mângâiat ego-ul și ne-am umflat puțin în pene.
Am primit și critici pentru că nu ai cum să scapi de ele. Dar criticile astea au venit cu intenții bune. Așa le-am și interpretat.
În timp s-a format această comunitate de vulturi și ce îmi place foarte mult este că pot ține legătura cu fiecare dintre ei.
Pot ține legătura cu tine.
Până acum suntem ușor peste 850+ de vulturi în acest newsletter cu un open rate stabilizat pe la 40% (which is amazing btw) cu un home page nou pe care l-am început de plictiseală într-o seară și de care nu m-am putut lăsa până nu l-am terminat.
Nu în ultimul rând avem Spotlight-ul creativilor de la care personal am avut o tonă de lucruri faine de învățat. Fiecare a pus câte puțină înțelepciune în aceste ediții de newsletter.
Închei acest articol prin a-ți mulțumi pentru că îl citești și vreau să te las cu cele mai inspiraționale cuvinte de înțelepciune ale vulturilor din Spotlight (Part 3).
E ușor să te simți descurajat, dar e la fel de ușor să contribui, să îmbunătățești sau să schimbi ceva în jurul tău. Nu trebuie să fie perfect. Dar e mai bine decât rău.
Consider hate-ul ca fiind tot un fel de atenție. Dacă cineva pierde timp să-mi scrie ceva negativ, înseamnă că ceva am mișcat acolo.
Înainte se întâmpla să mă descurajez și singură, comparându-mă cu alți artiști, acum nu mai am problema asta pentru că am înțeles că singura persoană cu care trebuie să mă compar sunt eu din trecut.
Cu cât îți hrănești mintea cu nemulțumiri, cu atât devine mai greu să creezi.
Mi-am făcut un document numit "Freelancer emergency kit" unde am screenshots și note cu lucruri mișto pe care mi le-au zis clienți de-a lungul timpului, și când e moment de panică și self-doubt, mă duc și citesc din el. Creierul nu e așa de smart să-și dea seama când au fost scrise, așa că automat mă simt mai bine. Silly brain!
Construirea unui brand și atragerea clienților durează timp și necesită perseverență. Nu renunța și adaptează-ți strategiile pe măsură ce evoluezi. (De ce? Pentru că eu, ca mulți alții, am neglijat acest aspect ani la rând, crezând naiv că munca mea vorbește de la sine și că, dacă e destul de bună, va ajunge la oameni).
Fii sincer cu tine în tot ceea ce faci, fii atent la cum te fac să te simți unele alegeri și întreabă-te ce încearcă asta să te facă să înțelegi.
De obicei, descurajarea se revarsă asupra creativității prin procrastinare: de ce să mai lucrez dacă și-așa nu sunt bună de nimic... Never ever say that to yourself!
Pentru a recâștiga încrederea și a-mi păstra creativitatea am învățat să nu iau feedback-ul personal și să nu mă descurajez de critici. La urma urmei, dacă “nepoțica putea desena așa”, de ce nu a făcut-o ea?
De fiecare dată când întâmpinam dificultăți, mă străduiam și mai mult până reușeam să demonstrez că pot, indiferent dacă era vorba de o schiță simplă, un proiect sau alte colaborări.
Nu sări la concluzii și învață de la oamenii care, la prima vedere, par că nu au ce să te învețe.
Înconjoară-te de oameni cu aspirații similare și cu skill-uri mai presus de ale tale. În adolescență nu am înțeles ideea de comunitate și am crezut că pot face totul singură.
Nimic nu înlocuiește practica zilnică. Lumea crede că secretul artei stă în talent, când de fapt e vorba de exercițiu și răbdare.