ediția 46
Să zicem că i-ai cerut clientului 1500 de euro, dar bugetul lui este de 1000 de euro. Diferența nu este atât de mare și poate fi gestionată. Cu alte cuvinte, te poți adapta cerințelor clientului.
Ce presupune această adaptabilitate? În primul rând, nu uita că orice proiect trebuie să fie profitabil. În acest caz, poți ajusta oferta pentru a acomoda bugetul disponibil, iar asta se poate face în mai multe moduri.
Mare atenție! Nu poți reduce la infinit oferta, nu?
Iar dacă te gândești să excluzi un pas important din procesul tău, să zicem "research-ul", oprește-te. Chiar nu are sens și este o mare prostie.
Nu poți face un proiect bine dacă nu faci research-ul corespunzător. Și la final nu vrei să ai mai multe probleme și o muncă mediocră.
Limita cea mai de jos la care poți merge depinde de propriile tale limite. Știu, joc de cuvinte dar e adevărat.
Personal sunt dispus să fac un efort de ajustare a ofertei de preț, doar în condițiile în care clientul are cel puțin 75% din prețul pe care l-am dat. I-am dat preț de 1000, dar mai jos de 750 nu mă duc.
Însă toate astea au în spate niște motivații pe care e bine să nu le aplici la toți clienții. Poate îți place proiectul foarte mult. Sau poate că apreciezi relația cu clientul. Sau poate ai încredere că proiectul va ajunge "acolo sus".
Este bine să argumentezi de ce ești dispus să faci ajustarea asta și să-l avertizezi că data viitoare nu va fi același preț. Până la urmă nu vrei ca potențialul client să ia ca punct de referință prețul redus, nu?
Iată cele mai inspiraționale cuvinte de înțelepciune ale vulturilor. Enjoy!
365 zile x 0 < 365 de zile x "something"
Cu cât am înțeles procesul meu creativ mai bine și puterea pe care o are, cu atât începeam să mă simt mai sigur pe mine.
Orice artist care simte că este impostor înseamnă că vrea mai mult de la el.
Cine sunt eu și cum sunt eu sunt lucruri pe care le pot controla. Pe când cum mă vede lumea nu prea pot. Așa că e (probabil) mai bine să ma concentrez pe ce pot să controlez, adică pe cum sunt eu.
Odată ce am învățat cum să detectez red flags în potențialii clienți și cum să ghidez clienții actuali spre feedback constructiv, am devenit destul de încrezătoare în muncă și procesul meu creativ.
Îmi recâștig încrederea creativă în mine destul de rapid atunci când îmi văd munca apreciată.
Nu compara începutul tău, cu vârful celorlalți. Fiecare are un traseu diferit and we need to trust the process.
Concentrează-te mai mult pe relația cu clienții, pe comunicarea cu aceștia și informează-te mai mult despre lumea businessului și cum poți tu ca designer să le rezolvi o problemă, nu să le servești doar o imagine frumoasă.
Transformă descurajarea și dezamăgirea în combustibil pentru a merge înainte, ca să demonstrezi contrariul.
Un feedback adresat mai dur, o factură neachitată la timp, grija că de unde mai fac rost de clienți, deadlines - aceste lucruri adunate sunt moartea pasiunii pentru un designer la început de drum.
Cea mai bună și mai necesară profesie din lume este cea de vânzător. Nu știi să vinzi, nu faci bani.
Entuziasmul e catalizatorul pasiunii, când apare entuziasmul apar ideile și dorința de a încerca și căuta.
"The Advice Trap" de Michael Bungay Stanier este o continuare a cărții sale anterioare, "The Coaching Habit" despre care am vorbit puțin într-o editie anterioara.
În "The Advice Trap", autorul vorbește despre tendința oamenilor de a oferi sfaturi în loc să pună întrebări și să asculte.
De ce mi s-a părut interesanta cartea asta? Pentru ca si cu cad destul de des in capcana asta si eram curios sa aflu ce pot face pentru a evita “datul” continuu de sfaturi.
Bungay introduce conceptul de "Advice Monster" care reprezintă tendința noastră instinctuală de a oferi sfaturi imediate în loc să ascultăm cu adevărat.
O temă centrală a cărții este importanța de a pune întrebări în loc să oferim sfaturi.
Prin punerea de întrebări, putem ajuta pe alții să găsească soluții pentru ei înșiși, ceea ce este adesea mult mai valoros decât un sfat oferit fără a cunoaște contextul complet. Întrebările pot ajuta, de asemenea, la dezvoltarea gândirii critice și la încurajarea autonomiei.
Mi se pare destul de dificil să ieși din capul tău și să te observi de sus. Desigur, asta înseamnă mai multă conștientizare de sine, ceea ce poate duce la unele îmbunătățiri semnificative în convingeri și comportament.
Still working on it!
Sigur ți-a fost dor de un nou font pe care să îl adaugi la colecția ta. Bricolage Grotesque este un font care vine în mai multe grosimi și este disponibil în Google Fonts.
Am depășit termenul limită de lansare a landing page-ului pentru newsletter cu mult. Când am început acest proiect, nu credeam că voi putea să fiu consecvent cu el săptămână de săptămână, motiv pentru care am tot amânat creația paginii.
În timp am definit și un proces prin care acest newsletter se crează și se publică iar nevoia de a avea o casă devenea tot mai apăsătoare.
Și, ca orice alt proiect, totul a început din curiozitate. Nu mi-am propus să lucrez la landing page ca un task care musai trebuie să se întâmple. Pur și simplu într-o seară mi-am propus să deschid Webflow și să încerc 2-3 idei. Nimic special.
Atâtă că după 5 ore jumătate (de curiozități), eram așa de avansat cu tot proiectul ăsta încât era prea târziu să renunț. Așa că am continuat și ziua următoare până l-am publicat.
În ediția aniversară am să intru în mai multe detalii despre ce presupune creația acestui newsletter 😊