Ediția 98

Cum îți construiești autoritatea (prin influență)

3
 min timp de citire

Construirea autorității online pare un proces abstract și dificil de măsurat (ahem, pentru că este). Cum știi dacă ești pe drumul cel bun? Ce te face să ieși din mulțime?

Imaginează-ți că autoritatea ta este ca un joc – fiecare skill, fiecare acțiune, fiecare interacțiune îți aduce puncte. Fiecare mică victorie te apropie de next level.

În newsetterul de azi vorbim despre cum poți să aduni puncte strategic pentru a deveni o voce respectată și de încredere în colțul tău de lume din online.

În joc intră două tipuri de autorități:

  • bazată pe putere — care provine dintr-o poziție oficială sau din abilitatea de a impune reguli și sancțiuni.
  • bazată pe influență — care vine din încredere, respect, relații personale și capacitatea de a inspira pe alții.

Deși autoritatea bazată pe putere își are locul în viața noastră, nu este ceva înspre care să înclinăm în subiectul de azi.

Așadar, rămânem cu autoritatea bazată pe influență.

Ce înseamnă să fii autoritar în mediul online? (cu transfer evident și în offline)

  • Înseamnă să primești puncte pentru credibilitate și încredere. Vastul internet este plin de falsitate și dezinformare, nu? Cu toții trăim în oala asta. Multe lucruri sunt de-a dreptul confuze. Oamenii colaborează cu alți oameni atunci când sunt plăcuți și au încredere în ei.
  • Înseamnă să primești puncte pentru atragerea clientului potrivit. Oamenii ajung să te urmărească pentru conținutul tău și, în timp, să îți devină loiali. Aici apare iarăși încrederea, pentru că doar așa aceștia sunt predispuși să cumpere de la tine ceea ce oferi.
  • Înseamnă să primești puncte pentru creația oportunităților de colaborare. Alte branduri sau profesioniști doresc să colaboreze cu tine. Aceste colaborări pot duce la proiecte mai mari și, bineînțeles, la expunere suplimentară.
  • Înseamnă să primești puncte pentru diferențiere. Aici ai un foarte mare avantaj. Ești persoana care ridică mâna cel mai sus. Din păcate, în online mulți ies în evidență prin tot felul de tâmpenii. Însă, atragerea atenției a devenit un mecanism de supraviețuire.

Autoritatea bazată pe influență se concentrează pe câștigarea respectului, loialității și încrederii oamenilor prin exemplu personal, abilitatea de a inspira și crearea de relații pe bune.

Este un mod de a conduce și de a influența fără a apela la constrângeri directe sau autoritarism.

Este acea abilitate de a-i determina pe ceilalți să te urmeze, să îți respecte deciziile sau să se implice activ în atingerea unui obiectiv comun, pentru că vor să o facă, nu pentru că sunt obligați.

Este despre crearea unui mediu în care oamenii să simtă că sunt ascultați, apreciați și inspirați să fie the very best.

Cum primești puncte pentru autoritate bazată pe influență?

Creația valorii (+10p)

Orice lucru considerat valoros este apreciat, nu? Că doar de-aia este valoros în ochii privitorului.

Pe măsură ce stăpânești tot mai bine domeniul de activitate ajungi într-un moment de abundență intelectuală. Ai o tonă de experiență, dar n-ai făcut mare lucru cu ea în afară că i-ai ajutat pe cei 5 prieteni apropiați din viața ta care te apreciază.

Valoarea se găsește în orice piesă de informație pe care o împărtășești și cu ceilalți. Nu ține doar pentru tine. Dă mai departe și ajută-l pe cel care este cu 5 pași în urma ta.

Sau cum îmi place mie să cred, că mă ajut pe mine cel care eram acum 5 ani. Egoist. Știu. Dar este un mind shift care îmi dă curaj.

Știu cu mare certitudine că sunt mulți oameni care pot să își îmbunătățească viața datorită insight-urilor pe care eu le dețin între urechi și care se află pe calea pe care eram eu acum câțiva ani.

Creația de conținut poate fi o adevărată pacoste. I hear you! Însă, valoarea se află și în comentariile pe care le poți lăsa prin online. Mă refer la comentarii cu adevărat utile, din care altcineva își poate extrage niște informații folositoare.

Exemplu personal (+5p)

Există multă predică online. Mulți care educă și vorbesc despre ce trebuie făcut. Rămâne cumva un gol în urmă, dacă toate aceste lecții nu au o fundație în exemplele personale.

Este foarte greu și neautentic să educi fără să fii trecut prima dată prin acea experiență.

Exemplul personal implică și vulnerabilizare, este o dovadă a angajamentului și integrității. Dă-l dreq de perfecționism și spune oamenilor prin ce experiențe ai trecut. Raw. Așa cum a fost.

Dacă vrei să inspiri pe cineva să fie mai productiv, fă tu prima dată o demonstrație despre cum îți gestionezi timpul. Sau dacă încurajezi un mindset de creștere, arată cum înveți constant și aplici noile cunoștințe. Lead by example.

Oamenii se conectează mai ușor cu cineva care le demonstrează că e dispus să facă ce spune. Walk the talk.

Încurajare și susținere (+3p)

Colțișorul tău de internet poate fi un mediu pozitiv și susținător. Când recunoști public succesul sau aprecierea altora, lași o urmă de bunătate și de validare.

Când oamenii simt că sunt sprijiniți, devin mai motivați să încerce lucruri noi și să își depășească limitele.

Ia cu tine următoarea idee

Fiecare punct câștigat te apropie nu doar de respectul celor din jur, ci și de o poziție în care poți avea o contribuție reală.

Când începi să dai mai mult decât iei, te poziționezi diferit în mintea oamenilor. Lumina cade altfel pe mine. Te avantajează.

Portret Stefan Asafti