Ediția 66
Acesta este un subiect de care sunt foarte pasionat. Atât de pasionat încât, într-o conversație casual aș putea să mă cert cu interlocutorul, să-mi apăr punctele de vedere.
Lipsa ideilor vine din lipsa de claritate.
N-ai idei pentru că n-ai un sistem care să îți stimuleze creativitatea. Mediul exterior cât și cel digital te poate influența mult.
N-ai idei pentru că ai așteptarea că ceea ce ai tu în minte trebuie să fie original. N-ai idei, pentru că propriile tale convingeri te limitează, nefiind “aware” de faptul că poți să te detașezi și să observi ce se întâmplă dincolo de propriul tău punct de vedere.
N-ai idei pentru că le aștepți să vină, în loc să le cauți.
N-ai idei pentru că îți găsești scuze că n-ai idei.
I can go on and on.
Sistemele facilitează creativitatea.
Dar în mod real și practic ce poți face pentru a deschide robinetul ideilor? Te previn că va fi nevoie de muncă pentru a da drumul fluxului de inspirație.
Dacă te oprești puțin să privești de sus cum arată viața ta digitală sigur îți dai seama rapid că în unele arii ai haos.
Poate că-i momentul să îți construiești un “second brain” unde toate informațiile pe care le captezi sunt legate între ele ca o pânză de “păiangăn”.
Când vezi 2, 3 idei care se corelează vei găsi noi sensuri și abordări. Sau cum îmi place mie să zic, 1 plus 1 egal 7.
În orice caz, citește cartea Building a Second Brain de Tiago Forte.
Da, da, da. Obiceiuri. Toată lumea vorbește de "cultivarea obiceiurilor bune". Dar... așa e! Obiceiurile îți pun creierul pe pilot automat. Nici nu îți dai seama că faci lucruri. Ba mai mult, le faci fără efort.
Colecționează idei de la alții, citește, scrie în cuvintele tale conceptele noi de care te lovești pentru a le putea înțelege mai bine. Lista merge înainte.
E muncă. E greu până să devină ușor.
Apropo de scris.
Folosește scrisul ca un instrument pentru a-ți clarifica și ordona gândurile.
O minte bine structurată aduce la lumină claritatea. Atunci când îți este clar ce ai de făcut, te concentrezi mai bine și elimini distragerile.
Și nu, nu trebuie să ai skilluri să scrii. O faci pentru tine (la început).
Experimentează. Când faci asta, te expui la necunoscut. Calci într-o zonă nefamiliară i-ar mintea va opune rezistență.
Însă fără a căuta și descoperi noi puncte de vedere vei rămâne pe loc. As boring as it gets.
Apoi faci încet slide către mediocritate pentru că nu ți-ai dat ocazia să vezi ce se întâmplă și după gardul tău.
În lumea mea, cuvântul “experimentare” este adânc înrădăcinat în minte.
Pentru mine acest cuvânt se comportă ca un scut anti-eșec. E ca un scut psihologic.
Îți jur, că fiecare acțiune pe care o fac este privită prin prisma unui “experiment”.
Când încadrez lucrurile în felul acesta, îmi este mult mai ușor să acționez. “Eh, am greșit dar a fost un experiment.” “Ce se poate întâmpla nasol? Eu doar experimentez acum.”, “Nu mă interesează ce zice lumea. E doar un experiment.”
Pentru mine asta e un hack psihologic care funcționează de fiecare dată.
Consideră să-l folosești și tu. Vei găsi mai puține scuze să nu faci ce ai de făcut.
P.S. Normal că greșesc oricât de “anti” ar fi acest scut. Dar am o liniște sufletească greu de egalat, care îmi dă permisiune să mă bag cu tupeu la următorul proiect sau provocare.
Cu YouTube Summaries poți genera rezumatele videourilor cu ajutorul inteligenței artificiale. Pe lângă asta poți crea și blog posts sau LinkedIn posts. Dar na, recomand genul ăsta de tool-uri doar pentru deblocarea inspirației să nu “suni” ca un disc stricat.
Percepția este modul în care înțelegi lucrurile.
Cuprinde gândurile, sentimentele și asocierile pe care oamenii le au atunci când se gândesc tine.
Ca brand, proiectezi o percepție (specifică) pe care ți-o dorești să fie acceptată de consumator. Eliberezi acea percepție în lume de cele mai multe ori în mod intenționat.
Ca și consumator ești influențat să îți formezi o percepție. Absorbi acea percepție, de multe ori inconștient.
Unul dă și unul primește.
Puntea care se formează între cel care ‘dă’ și cel care ‘primește’ joacă un rol important în modelarea realității de consum.
Unii îi mai spun și manipulare.