Ediția 70

Jocul subtil al percepțiilor din jurul nostru

Percepțiile îți modelează deciziile și în final realitatea.

Percepția este modul în care înțelegi lucrurile. 🧠

Cuprinde gândurile, sentimentele și asocierile pe care oamenii le au atunci când se gândesc tine.

Ca brand, proiectezi o percepție (specifică) pe care ți-o dorești să fie acceptată de consumator. “Eliberezi” acea percepție în lume de cele mai multe ori în mod intenționat.

Ca și consumator ești influențat în mod constant să îți formezi o imagine.

Această imagine, sau percepție, este de multe ori absorbită la nivel subconștient, fără ca tu să îți dai seama de procesul care are loc.

Unul dă și unul primește.

Legătura care se formează între cel care ‘dă’ și cel care ‘primește’ joacă un rol important în modelarea realității de consum.

Unii îi mai spun și manipulare.

Dar hai să ne întoarcem cu picioarele pe pământ o secundă.

Realitatea pe care o experimentăm este un amalgam de percepții individuale și colective. Asta trăim noi zi de zi. Nu există nicio cale de ocolire.

Eu cred că trebuie să lucrăm cu mai multă atenție și intenție la modul în care ne dorim să fim recunoscuți atât în viața reală cât și în cea digitala.

Dacă toată viața asta începe să se destrame pentru că tinde să meargă către haos (entropie) atunci singurul mod pentru restabilirea balansului este acțiunea.

Ca să acționezi trebuie să ai intenție.

O cameră ordonată și curată, în timp, ajunge să fie dezgustătoare fără ca tu să ridici vreun deget. Unele acțiuni (sau inacțiuni) se întâmplă pur și simplu din inerție.

Când îți pui la punct profilele de social media “eliberezi” o percepție în spațiul digital. Când eviți să faci asta se întâmplă la fel.

Modul în care prezinți o informație poate influența percepția publicului asupra unui eveniment. De exemplu media și știrile. Accentuarea aspectelor negative sau pozitive ale unei știri poate conduce la formarea unei percepții distorsionate asupra realității, iar asta poate avea efecte profunde asupra opiniei publice.

Felul în care îi arăți clientului identitatea vizuală la care ai lucrat, poate determina succesul sau eșecul proiectului.

Sau când vorbești cu cineva în viața reală pulsezi percepții în toate direcțiile.

Nu cred că e OK (sau poți de altfel) să devii conștient/ă de toate percepțiile pe care le lași în urma ta. Ar fi nebunie curată. “Oare ce-o să zică lumea?” va fi la mama ei acasă.

Poți să fii perceput extraordinar într-o arie și idiot în alta, iar asta este în regulă.

Totuși cred, că ariile care au cea mai mare importanță în viața ta ar trebui îngrijite mai bine prin “intenționalitate”.

Resurse utile

Checker Plus pentru Gmail, este unul dintre cele mai mișto plugin-uri gratuite care există. Îl folosesc de ani buni de zile, iar accesul în email îl fac mult mai rar pentru că totul este compactat într-un widget în Chrome (Arc în cazul meu).

Freelancing

Graphic design + Copywriting = 💗

Ce feeling îți dă un site estetic din punct de vedere vizual și cu o identitate verbală plină de typos și texte fără esență?

Dar un site cu o identitate verbală brici și un design de prin anii 2000?

Mulți clienți care vor o identitate vizuală, tind să neglijeze mesajul scris. Vor doar un site care arată bine și cred că asta le va rezolva problema.

Copy-ul face legătura între design și public, menținând interesul acestuia și îndrumându-l spre acțiuni precise.

Vizualul înseamnă comunicare, scrisul însemnă comunicare. Când cele două se întâlnesc se crează un foken boom 🤯.

Când ai mesaje potrivite pentru audiența ta, designul de multe ori curge de la sine. Îl faci cu mai multă ușurință pentru că lucrezi pe o fundație solidă. Devii intenționat cu fiecare detaliu.