Ediția 59

Legea universală a spațiului gol

Există o lege nescrisă, dar profund simțită în universul nostru: "Un spațiu gol tinde să se umple".

Această afirmație, simplă la suprafață, ascunde o profundă înțelegere a naturii umane și a modului în care interacționăm cu timpul, o resursă atât de valoroasă și irecuperabilă.

Recent, viața mea a fost plină de evenimente faine și pline de creativitate.

Am trăit o adevărată avalanșă de inspirație care m-a entuziasmat așa de tare încât abia așteptam să vină dimineața să mă apuc de treabă. Asta chiar dacă uneori dormeam mai puțin de șase ore pe noapte.

Am reflectat adesea la cum îmi folosesc timpul și, deși această perioadă a fost extrem de dinamică, mi-am dat rapid seama atunci când îl iroseam.

Cu toate că entuziasmul meu rămâne acolo sus, au fost zile în care nu m-am simțit motivat să mă trezesc la ora stabilită și am ales să dorm până când conștiința m-a mustrat. M-am simțit vinovat, conștientizând în adâncul meu că am procedat astfel din lene. Am tărăgănat și am amânat lucrurile.

Am început să nu mai cred așa de mult în motivație, ci mai degrabă în disciplină. Dar ăsta este un subiect pentru altă dată.

Revenind…

Amânarea nu este doar o simplă întârziere a unei acțiuni; este costul nevăzut al oportunităților ratate.

În fiecare moment în care amânăm, pierdem ocazia de a trăi, de a ne dezvolta, de a experimenta. Fiecare secundă amânată este o secundă pe care nu o vom mai recupera, o oportunitate de a crește și de a evolua care s-a scurs printre degete.

Dacă spun DA la “asta”, la ce altceva spun “NU”? Super powerful question.

Sunt foarte pasionat (a se citi 'obsedat') de tot ce înseamnă conceptul de timp, și se pare că acest articol devine mai degrabă un monolog dezordonat pentru că iarăși îmi vine să vorbesc random despre acest subiect.

Dar ce să-i fac? Îmi fac timp să scriu :)) Pun intended.

Anyway, mai există conceptul de auto-gestionare a timpului. Dacă nu îți planifici activități precum ora de sport, lectura sau orice altceva care îți aduce plăcere, inevitabil, spațiul tău temporal va fi ocupat de cererile altora.

În lipsa unui plan personal, devii vulnerabil la agenda altora, permițându-le să-ți dicteze cum îți petreci o parte din timpul tău prețios.

Eu n-am fost mare sportiv. Mă identificam mai mult cu un șoarece sedentar de bibliotecă. De mai bine de-un an, mi-am creat obiceiul de a merge la sală de 5 ori pe săptămână. 5 ori! wtf!

Totuși, la un moment dat, am decis să reduc zilele de antrenament la 3 pe săptămână, cu gândul că în zilele rămase aș putea să muncesc mai mult. Ce s-a întâmplat de fapt? Nu am lucrat conform planului meu inițial, am pierdut vremea și m-am simțit lipsit de energie și motivație.

În esență, timpul meu a fost ocupat involuntar cu activități neproductive. Soluția? Am reluat frecvența antrenamentelor la 5 zile pe săptămână și asta pentru că “de lucru” întotdeauna o să fie. Că e lucru productiv, sau binge pe Netflix tot se ocupă timpul.

Închei că încep să bat câmpii :))

Timpul este, fără îndoială, cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Cum alegem să-l folosim poate defini calitatea și semnificația vieților noastre. Fiecare moment este o ocazie de a trăi conform valorilor și pasiunilor noastre.

Este esențial să conștientizăm importanța auto-gestionării timpului și să respingem ideea de a lăsa pe altcineva să ne dicteze modul în care îl utilizăm.

În cele din urmă, cum ne petrecem zilele este, desigur, cum ne petrecem viața.

Mersi că ți-ai făcut timp să citești până aici.

Resurse utile

TLDraw este o librărie React pentru creația de whiteboards. Este un tool colaborativ și poți face share fără ca participanții să aibă nevoie de cont.

Freelancing

Diferența dintre marketing, advertising & branding

Marketingul - este cum te vezi pe tine

Este imaginea pe care încerci să o prezinți celorlalți. Pornește cu modul în care te îmbraci, culorile și accesoriile pe care le alegi și overall cum te îngrijești.

Advertisingul - este modul în care acționezi in public

Descrie acțiunile tale. Cum te porți, unde îți petreci timpul și ceea ce spui sunt la fel de importante precum modul în care arăți. Între imaginea pe care o prezinți și acțiune, trebuie să existe consecvență.

Branding - este modul în care te văd alții

Dacă marketing înseamnă cum te vezi pe tine, branding înseamnă cum te văd oamenii în realiate.