ediția 55

Rolul colțurilor rotunjite în designul Apple

3
 min timp de citire

Zilele trecute am citit un articol despre colțurile rotunjite caracteristice produselor Apple.

Exact, rounded corners can în Illustrator 😊 și mi s-a părut formidabilă ideea din spatele conceptului.

Naoto Fukasawa, un designer industrial recunoscut, a prezentat ideea că "obiectele devin mai rotunjite pe măsură ce se apropie de uman".

Observația asta sugerează o conexiune profundă între formă, funcție și interacțiunea umană. Prin analiza produselor Apple, se poate vedea cum această filosofie de design se manifestă; produsele care sunt menite să fie ținute în mână au colțuri mai rotunjite pentru a se potrivi mai confortabil pe contururile mâinii.

Colțurile rotunjite nu sunt doar estetic plăcute, ci și funcționale, reducând șansele de a cauza disconfort sau chiar rănire atunci când sunt manipulate.

Dacă lași să-ți pice un iMac (cu oricare colț) pe degetele de la picioare, sigur doare mai tare decât dacă ți-ar cădea un AirPods.

Designul rotunjit nu este doar o chestiune de estetică sau confort, ci reflectă și o înțelegere profundă a modului în care oamenii interacționează cu obiectele din viața lor de zi cu zi.

Acum ia telefonul și examinează-i colțurile. I see you :))

Fragmente din cărți

The coaching habit - Michael Bungay Stanier

Subtitlul cărții este ”Say less, ask more and change the way you lead forever” - ceea ce spune deja destul de multe despre carte. Și nope, cartea nu este doar pentru coachi, este pentru orice persoană în poziție de leadership / management / persoane care vor să învețe cum stă treaba cu coachingul.

Cartea se învărte în jurul a 7 întrebări care sunt menite să taie din fluff în orice conversație și să te ajute să ajungi right to the point.

Îți lăsăm aici întrebările, dar îți sugerăm să citești cartea pentru a înțelege care e faza cu ele. 😉

  1. La ce te gândești?
  2. Și ce altceva?
  3. Care este adevărata provocare pentru tine?
  4. Ce îți dorești?
  5. Cum pot eu să te ajut?
  6. Dacă spui DA acestui lucru, cărui aspect ești nevoit să spui NU?
  7. Ce a fost cel mai de folos pentru tine?

Freelancing

3 etape în vânzarea serviciilor de design

Evaluarea oportunității (dacă-i bună, dacă-i rea)

  • Primul contact cu potențialul client: Primești un telefon sau un email din care îți poți da seama cum se prezintă potențialul client. Cum îți vorbește la telefon? Cât de bine este formulat emailul?
  • Prima conversație: You go deeper. Când conversația este 1 la 1 și ai ocazia să pui întrebările corecte, vei putea să îți dai seama din clipa asta dacă te potrivești cu potențialul client.

Determinarea necesităților

  • Discovery meeting (plătit hopefully): Dacă proiectul pare să fie complex este posibil să fie nevoie de un "discovery meeting". Nu este suficient un răspuns la întrebarea "OK, spune-mi de ce ai nevoie?"
  • Lista cu livrabile: Din discovery meeting pleci cu o înțelegere clară a nevoilor potențialuiui client și o listă punctuală a livrabilelor în baza cărora îi pregătești oferta de preț.

Închiderea vânzării

  • Oferta serviciilor: Îi trimiți clientului oferta de preț pentru serviciile tale și îi propui un meeting pentru a discuta oferta în detaliu.
  • Rezolvarea obiecțiilor: Clarifici toate obiecțiile pe care le are posibilul client și nu lași nimic nerezolvat.
  • Închiderea vânzării aka close sale: Dacă potențialul client simte că primește mai multă valoare decât prețul din ofertă, you're done. L-ai câștigat!
Portret Stefan Asafti