ediția 43

Salariul unui angajat vs freelancer

3
 min timp de citire

Fără îndoială, poți câștiga la fel de mulți bani fie că ești angajat sau freelancer. Pornim pe picior de egalitate.

Cu toate acestea, ca freelancer ai un avantaj nedrept și anume că nu ai plafon de creștere. Sky is not the limit. Însă costul acestui avantaj se regăsește în toate responsabilitățile pe care le ai față de firma ta și nu numai.

Ca angajat este ușor. It’s by design. Îți permiți să te concentrezi mai mult pe lucru, nu pe a face bani.

Ca freelancer este greu (cel puțin în primii ani). Pe lângă lucru, trebuie să te concentrezi mai mult pe abilitatea de a face bani.

Dacă vrei să ai bani ca freelancer, trebuie să înveți să faci bani prin sales și marketing, pentru că nu apar pur și simplu în contul tău bancar lună de lună la aceeași dată.

Spotlight

Hei! O știi pe Iulia? Dacă nu, credem că este momentul să o cunoști, pentru că este out of this world. Iulia este bijutier self-tought și făurește minunății de ornamente pentru zâna / zânul din tine. Suntem absolut fascinați de munca ei, de atenția și răbdarea la detalii, de cât de frumos împletește creativitatea și blândețea în munca ei.

Vezi și tu aici: website / Insta: @corvuscornyx

1. Te-ai simțit vreodată descurajat când vine vorba de munca ta? Dacă da, cum ți-a afectat asta creativitatea și ce ai făcut să îți recâștigi încrederea?

Ca bijutier, creez lucrări care trebuie să reziste în timp, dar care sunt și supuse constant mediului prin purtare. Nu e de mirare că primesc din când în când reparații de făcut, și e greu să nu ajungi într-o spirală negativă atunci când sunt mai multe deodată; îți pui problema dacă ceea ce faci e bine, dacă chiar meriți ca oamenii aceștia să își pună încrederea în tine. Îmi dau seama, totuși, că sunt om, că lucrez la comandă și experimentez uneori cu materiale și forme delicate, și că astfel de lucruri se întâmplă și că încrederea pe care o merit vine fix din faptul că îmi accept greșelile și le repar. E un fel de sindrom al impostorului care ți se pune fizic în brațe, și contează foarte mult ce perspectivă îți formezi asupra propriilor greșeli, și din fericire și clienții mei au fost înțelegători și m-au învățat să am această perspectivă mult mai sănătoasă.

2. Care sunt cele mai bune 3 sfaturi pe care ți le-ai da, dacă ai începe din nou?

  1. Învață să lustruiești corect. Știu că e foarte specific, dar e singura greșeală majoră pe care am făcut-o ani de zile și e singurul lucru pe care l-aș schimba la modul în care am învățat să lucrez, pentru că am învățat bijuterie în mare parte pe cont propriu din clipuri de pe net și uneori am avut lipsuri.
  2. Protejează-ți sănătatea. Am făcut ceramică, mozaic, vitraliu, bijuterie și altele de-a lungul timpului. La început, nu m-am informat legat de măsurile de siguranță și sunt recunoscătoare că nu am avut niciun incident, dar e un sfat pe care l-aș da și altor artiști.
  3. Nu sări la concluzii și învață de la oamenii care, la prima vedere, par că nu au ce să te învețe. E un lucru pe care îl observ mereu ani mai târziu, că unele lucruri care îmi pareau complet inutile îmi sunt de folos în moduri neașteptate și că oamenii despre care am crezut că mă bateau la cap au fost de fapt valoroși în formarea mea ca artist. Fix când am acceptat acest lucru am început să evoluez cu adevărat.

3. Cum îți menții motivația și interesul în munca pe care o faci?

Motivația mea vine în cicluri, și mă adaptez la ele. Pot lucra până la epuizare o vreme, dar apoi trebuie să mă distanțez complet de muncă și să mă refac. A durat mult să descopăr că uneori, când lucrez 8 ore pe zi, e mai sănătos să continui încă 3, și că uneori e mai bine să nu lucrez deloc o zi-două. Iubesc mult ceea ce fac, dar în general mă pune corpul să iau pauze și accept acest lucru, pentru că alteori îmi permite să trec peste limitele la care mă așteptam. Motivația mea depinde de perioadele acestea și învăț să lucrez cu ele.

4. Cum ți-ar plăcea ca oamenii să își amintească de tine?

Când eram mică, voiam să rămân în istoria artei, dar acum nu pot spune că mai e ceva relevant pentru mine. Oamenii din afara cercului meu apropiat își vor aminti bijuteriile mele dacă le-au văzut și plăcut destul și e suficient pentru mine, iar familia și prietenii sunt un proiect în lucru, pentru că vreau să le fac viața măcar un pic mai bună și mai fericită, iar dacă reușesc să fac acest lucru, pot pleca din lumea aceasta liniștită.

Fragmente din cărți

The adweek copywriting handbook - Joseph Sugarman

Selling is a matter of capturing people's attention and holding it with a good story. - Kathy Levine

Poveștile fac parte din viața noastră încă de când eram mici. Suntem atrași într-un mod cât se poate de natural de ele. Gândește-te la toate speech-urile pe care le-ai auzit, sau la lecțiile predate de profi prin liceu și facultă: care sunt cele pe care ți le mai amintești? Cele care aveau o poveste în spate, sau cele care prezentau pur și simplu niște data și facts?

Poveștile ne conectează și sunt absolut esențiale în marketing, pentru că dau the human touch oricărui brand => audiența se va conecta mult mai ușor cu un brand cu care simte că rezonează.

Atunci când spui o poveste în copy-ul tău, care este relevantă fie produsului / serviciului pe care îl promovezi, care creează contextul potrivit pentru a face o vânzare sau care pur și simplu convinge audiența să continue să citească, good job! Știi cum să folosești acest as din mânecă.

Pentru o abordare mult mai detaliată a acestui subiect, citește cartea lui Sugarman.

Freelancing

Left-Digit Bias

La un moment dar sigur te-a influențat și pe tine bias-ul numit Left-Digit. Adică n-ai avut cum să scapi pentru că majoritatea magazinelor folosesc acest bias în sales.

Este un fenomen cognitiv care se referă la faptul că oamenii acordă o importanță exagerată sau sunt influențați în mod disproporționat de prima cifră a unei valori numerice. Cea din stânga desigur. De aceea mai vezi prețuri în forma 5.99Ron. 5 este mai mic decât 6, iar în mintea consumatorului prețul pe care îl plătește este 5 nu 6.

Tendința asta apare deoarece mintea noastră procesează informația rapid și se concentrează pe cifrele inițiale, în loc să evalueze în detaliu întregul număr.

În contextul financiar, aceasta poate duce la decizii eronate în ceea ce privește economisirea sau cheltuirea banilor, deoarece oamenii pot alege produse mai puțin eficiente din punct de vedere al raportului calitate-preț, doar pentru că prețul pare mai mic din cauza primei cifre.

Portret Stefan Asafti