ediția 52
Una dintre provocările în colaborarea cu clienții este abordarea situațiilor în care aceștia greșesc sau în care aceștia vin cu idei care se simt ca un pumn în coastă.
Știi tu, clientul ăla care s-a trezit peste noapte că-i art director.
Deși poate fi tentant să eviți confruntarea și să fii de acord cu clientul în orice situație (numa ca să scapi de gura lui), acest lucru poate duce la rezultate chestionabile, care tot lui îi vor pune bețe în roate.
Adică și-o face cu mâna lui și tu îl lași.
Să nu mai vorbim despre faptul că și reputația ta este la mijloc.
Atunci când observi că un client greșește sau are o înțelegere greșită a unei situații (ceea ce se întâmplă des), este important să intervii cu fermitate și să corectezi eroarea. De ce? Well:
Clientul te-a ales pentru expertiza și abilitățile tale. Este important să îți asumi rolul tău de expert și să aduci clarificări atunci când este cazul.
Argumentele tale se bazează pe cunoștințele și experiența ta, iar un client OK va înțelege că poți să îi oferi o perspectivă valoroasă și soluții mai bune decât cele pe care le-ar putea propune el.
Unii efectiv nu știu cu ce se mănâncă designul, ajută-i să-l consume ușor.
Dacă observi că clientul face o alegere neinspirată și decizi să nu îl corectezi, te pui în situația de a obține rezultate mediocre sau de a nu îndeplini obiectivele propuse.
E bine să pui piciorul în prag, pentru că așa poți ajuta la evitarea unor erori care ustură la buzunar.
Atunci când corectezi un client într-un mod profesionist și politicos, demonstrezi că îți pasă de succesul lui pe termen lung.
Arătând că ești dispus să aduci claritate și să îl ajuți să înțeleagă soluția corectă, poți consolida relația de încredere cu clientul. Apelând la raționamente clare și informații pertinente, îți poți fundamenta opinia.
A fi profesionist înseamnă a adopta și a manifesta calități, comportamente și atitudini asociate cu un nivel înalt de competență și etică.
Ia timp desigur, dar către profesionalism trebuie să aspirăm. My 2 cents. ✌️
The power of moments - Chip and Dan Heath
Am povestit în ediția anterioară despre cele 4 ingrediente care fac ca unele momente să devină mai memorabile decât altele. Dar cum poți să aplici insight-urile din cartea aceasta pentru a-ți îmbunătăți relația cu clienții?
Practic, dacă vrei să îți construiești o clientelă stabilă / loială, trebuie să înveți să creezi momente memorabile pentru aceștia.
Atunci când apare o situație neprevăzută în colaborarea cu un client, go the extra mile pentru a rezolva problema. Surprinde-ți clientul (în mod plăcut, desigur) și depășește-i așteptările. Deschide-te și leagă o conexiune cu acesta (și nu, you do not need to overshare your life :)) ). Toate aspectele astea contribuie la crearea unei experiențe memorabile pentru clientul tău.
Ți-am mai spus cât de mult îmi place să vorbesc despre procesul de lucru? 😋
De data asta voi fi scurt și doar vreau să-ți reamintesc de importanța lui.
Creativii nu au adesea un proces bine definit, deoarece elaborarea și respectarea unuia implică efort. It's heavy shit.
Deși mulți se bazează pe procesul intern (care-i imprevizibil și allover the place), unul bine definit economisește timp și duce la rezultate superioare.
Ca analogie, să luăm doi livrători și bicicletele lor. Bare with me este doar o supra simplificare a ideii.
Ambii câștigă la fel pentru fiecare comandă. Unul folosește o bicicletă de 500 de lei, în timp ce colegul lui a investit într-o bicicletă electrică de 5000 de lei. Cel cu bicicleta mai ieftină nu vede beneficiile pe termen lung ale investiției și riscă timp și efort inutil, având posibil și costuri neașteptate de reparații (shitty bike).
În schimb, cel cu bicicleta mai scumpă maximizează eficiența, putând prelua mai multe comenzi și bineînțeles câștigând mai mulți bani.
Morala? Investiția într-un proces bine definit, ca și într-o bicicletă de calitate, poate avea rezultate semnificativ mai bune pe termen lung, chiar dacă inițial poate părea costisitoare sau înfricoșătoare.